Trasa motocyklowa „Trans Euro Trail”: Zawady – Hajnówka

Zaliczyliśmy kolejny odcinek trasy Trans Euro Trail (poprzednie na południe od Siedlec, opisane we wcześniejszych postach pod tagiem eurotranstrail), tym razem pomiędzy trasą Siedlce-Terespol i Hajnówką, dla odmiany w dwa motocykle.

Opisywany odcinek i poniższy film przedstawiają ten fragment trasy TET:

Trasa TET w Polsce z zaznaczonym odcinkiem Zawady – Hajnówka
Trasa TET w Polsce z zaznaczonym odcinkiem Zawady – Hajnówka

Cała moja 1,5-dniowa trasa wyglądała tak:

Trasa mojego wyjazdu z zaznaczonym odcinkiem TET Zawady – Hajnówka
Trasa mojego wyjazdu z zaznaczonym odcinkiem TET Zawady – Hajnówka

Odcinek terenowy to nominalnie 161 km, nam w związku z koniecznością objazdy nieczynnego promu w Mielniku wyszło 196 km, którego pokonanie zajęło mi 3:58h (w tym niecałe 1h przerwy na obiad), ze średnią prędkością 49,2 km/h:

Trasa mojego wyjazdu z zaznaczonym odcinkiem TET Zawady – Hajnówka
Trasa mojego wyjazdu z zaznaczonym odcinkiem TET Zawady – Hajnówka

Trasa okazała się najprostsza z dotąd pokonanych, odcinki szutrowe, leśne i drogi polne stanowiły maksymalnie 20% długości, więc momentami z nudów szukaliśmy trudniejszych bocznych alternatyw.

Trasa TET na północ od drogi Siedlce-Terespol.
Trasa TET na północ od drogi Siedlce-Terespol.

Niemiłą niespodzianką był nieczynny prom w Mielniku (https://www.mielnik.com.pl/prom): sam statek stał zaparkowany na drugim brzegu ale nie było śladu obsługi, nikt również nie odpowiadał pod podanym numerem telefoniczny. Aby dostać się na drugi brzeg, musieliśmy pojechać na zachód do miejscowości Kózki i pokonać Bug mostem.

Nieczynna przeprawa promowa w Mielniku
Nieczynna przeprawa promowa w Mielniku
Nieczynna przeprawa promowa w Mielniku
Nieczynna przeprawa promowa w Mielniku
Bug obok Mielnika
Bug obok Mielnika

Film z dojazdu i odcinka TET:

Od Hajnówki postanowiliśmy kierując się w stronę Warszawy wybierać gorsze drogi i z tego na odcinku do Ciechanowca wyszedł trudniejszy odcinek niż oryginalny cel wyjazdu jakim był TET:

Reasumując: fajnie, ale zbyt dużo asfaltów i został trochę niedosyt.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *